
A LEGO® robotok
LEGO® Education SPIKE™ Prime
A LEGO® Education SPIKE™ Prime Set egy tanulási eszköz a 6-8. osztályos tanulók számára. A színes LEGO építőelemek, a könnyen használható hardver és a Scratch alapú intuitív drag and drop kódnyelv ötvözésével a SPIKE Prime játékos tanulási tevékenységekkel folyamatosan bevonja a tanulókat a kritikus gondolkodásba és az összetett problémák megoldásába, tanulási szintjüktől függetlenül. A könnyű belépő projektektől a korlátlan kreatív tervezési lehetőségekig, beleértve a szövegalapú kódolás Pythonnal való felfedezésének lehetőségét, a SPIKE Prime segít a tanulóknak elsajátítani azokat az alapvető 21. századi készségeket, mint a kommunikáció, együttműködés, problémamegoldás és kreativitás, amelyek a mindennapi életben elengedhetetlenek napjainkban. Maga a készlet egy dizájnos sárga színű műanyag dobozban került forgalomba, praktikus levehető fehér színű tetővel. A kicsomagolás utána egy fedőlapot találhatunk a tartóban, ahol a legelső lépést mutatja be nekünk a gyártó, a HUB, vagyis a robot adattárolójának összeszerelését. Ez a központi agy a készlet olyan programozható hardver eleme, amelyen helyet kapott egy fény kijelző, egy hangszóró, egy akkumulátor és hat érzékelő vagy motor befogadására alkalmas csatlakozó. A HUB-ot Bluetooth vagy USB (Universal Serial Bus) kapcsolattal csatlakoztathatjuk a számítógépekhez vagy Tabletekhez. A programozást a legelterjedtebb Drag and Drop (húzd és ejtsd) művelettel lehet elkészíteni és a legnépszerűbb kódolási nyelvre a Scratchre épül. A fedőlap hátoldalán a készlet elemeiről láthatunk képet, ami 101 fajta részből áll és mindegyikből több található a dobozban. Összesen több, mint 500 darab dekoratív LEGO® Technic™ elem tartozik a szetthez, inspiráló bordó, sárga, piros, zöld, és kék színekben. A készlethez tartozik még egy nagy és két közepes motor, valamint három fajta érzékelő szenzor. Ezek a szenzorok távolságot, nyomást és a színeket érzékelik. A dobozban két műanyag tároló is helyet kapott, amikhez matricák tartoznak. Felragasztásuk után segít el-igazodni az alkatrészek között és könnyen megtalálható építés közben az adott alkatrész. A két tároló több rekeszre van osztva és minden elemcsoportnak külön tároló hely jutott. Mind a csomagolás és mind az alkatrészek minőségi anyagokból készültek, ami elengedhetetlen ezeknél az oktató eszközöknél. (Csernai, 2020)
2. Drag & Drop
A drag and drop felületnek köszönhetően a programozást sikerült egyszerűvé és élvezetessé tenni a gyerekek számára. Napjainkban a LEGO® Education olyan gyakorlati tanulási megközelítésen alapul, amely aktívan bevonja a tanulókat saját tanulási folyamatokba. A LEGO®-val tanuló gyermekek LEGO® kockákat és digitális eszközöket használnak a problémák kreatív megoldására, valamint a másokkal való együttműködésben és a kritikus gondolko-dásban való kiemelkedő teljesítményre. Dolgozva fejlesztik problémamegoldó, alkalmazói vagy alkotói képességüket, hogy gyarapítsák ismereteiket a kulcsfontosságú tantervi fogalmakkal kapcsolatban, így jól teljesíthetnek az iskolában és a mindennapi életben. A LEGO® Education több mint 35 éve dolgozik együtt tanárokkal és oktatási szakemberekkel, hogy játékos tanulási élményeket biztosítson, amelyek életre keltik a tantárgyakat az osztályteremben, és szórakoztatóvá és hatásossá teszik a tanulást. Lehetővé teszik a tanulók számára, hogy aktívak, kreatívok és együttműködők legyenek a tanórákon a pedagógusokkal és társaikkal szemben is. Ezáltal serkentik a tanulási ösztönüket, és motivációt kapnak arra, hogy tanulásukat új kontex-tusban alkalmazzák, ami azt jelenti, hogy önirányított tanulási folyamatba kezdenek. A LEGO® Education célja évek óta a matematika és a természettudományok oktatásának egyértelműbbé tétele, a gyakorlatok, kísérletezés ösztönzése, hogy a gyerekek tanulását segítse, és örömet sze-rezzen a tanulásban. Ennek érdekében a LEGO® Education több készletet is kifejlesztett, ame-lyek lehetővé teszik olyan változatos témák, mint a megújuló energiák, a mechanikai elvek felfedezése, a problémák megoldása. Amellett, hogy ezekkel a fogalmakkal megismerkednek a gyerekek, nagyobb önállóságra is szert tesznek és megtanulnak együtt dolgozni a társaikkal és tanáraikkal. (Brick, 2020).