A LEGO® robotok 

A LEGO® robotok elterjedése az oktatásban

1. LEGO® oktatási részlege 

Mielőtt a LEGO® Group létrehozta a LEGO® oktatási részlegét, a LEGO® kockák már régóta megalapozták hírnevüket az oktatásban. A játékot Godtfred Kirk Christiansen a LEGO® alapí-tójának és vezetőjének fia az 1950-es években fejlesztette ki, ami képes volt arra ösztönözni a gyerekeket, hogy értelmes módon engedjék szabadjára fantáziájukat. A LEGO® termékforgalmazása tovább terjedt Európa-szerte, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban és azon túl is, ezért a játékkockák oktatási státusza is növekedett. Az 1960-as évek végén a tanárok Európában és Amerikában elkezdték behozni a LEGO® termékeket az osztályterembe. Míg a LEGO® Group az oktatást szem előtt tartva gyártott olyan termékeket, mint a Duplo, az oktatási piac elérésére tett erőfeszítéseik nem voltak olyan sikeresek, mint az általános fogyasztók körében. Ennek részben az idő és az erőforrások hiánya volt az oka, de 1980-ban nagy áttörést értek el. Abban megalapították az Oktatási Termékek Osztályát. Annak érdekében, hogy az új részleg kapcsolatban álljon az oktatási szektorral, a csapat egy korábbi intézményi értékesítőt és óvónőt vett fel és bízott meg a vezetéssel. 1981 januárjában hét oktatási készletet vezettek be, hármat közülük a LEGOLAND Town téma inspirálta, míg a maradék négyet a Duplo készlet. A csomagok olyan tevékenységkártyákat tartalmaznak, amelyek inspirálóan hatottak a diákok számára, és ezek a tevékenységkártyák az elkövetkező években az oktatási termékek alapelemei lettek. A LEGO® egyik kulcsfontosságú célpiaca 1982-ben a gyermekgondozási intézményi szektor volt, és ennek érdekében kiadtak Duplo kártyákat a mozaikkészítéshez, betűket a nyelvfejlesztő tevékenységekhez és számokat a matematika gyakorlásához. Ezeket aztán egy falon lógó Duplo táblára lehetett helyezni. A Duplo kártyák elég sikeresnek bizonyultak ahhoz, hogy egészen a közelmúltig megjelennek az oktatási készletekben. A nagy áttörést az 1990-ben megjelent LEGO® Technic készlet volt, aminek a működéséhez nem volt szükség személyi számítógépre. Ehelyett a parancsokat egy programozható, két memóriabankkal rendelkező vezérlőpanelen keresztül vitték be, amely akár ötven utasítás tárolására és akár három 9 voltos motor egyidejű vezérlésére is képes volt. Hogy a cég lépést tartson a technológia gyors fejlődésével, a Technic sorozatot 1993-ban a LEGO® Dacta vezérlőrendszerrel frissítették. Az új szoftver a Logo programozási nyelv speciális, Control Lab nevű verzióját használta. A csomag egy új, soros interfész egységet is tartalmazott, nyolc kimeneti és nyolc bemeneti portal. 1997-ben jött a következő mérföldkő a cég és az oktatás életében, kifejlesztették a LEGO Mindstorms-ot. Ez volt a LEGO® robotikai termékek következő generációja, amelyet már nem volt szükséges számítógéphez csatlakozni. Az egyik legelterjedtebb modell lett az oktatási esz-közök terén. Ettől a pontól kezdve nem volt megállás a vállalat életében. A LEGO 2006-ban indította el a Mindstorms NXT-t, 2009-ben az NXT 2.0-t, 2013-ban pedig a Mindstorms EV3-at. A még fiatalabb gyermekek elérése érdekében a LEGO® 2009-ben kiadott egy egyszerű WeDo nevű kódolóplatformot, amit 2016-ban a WeDo 2.0 követett. 2020-tól a LEGO® Edu-cation Spike Prime programozókészletének piacra dobásával, még fejlettebb robotok segítik a pedagógusok munkáját az oktatásban. (Dr. Abonyi-Tóth, 2018)


2. Drag & Drop

A drag and drop felületnek köszönhetően a programozást sikerült egyszerűvé és élvezetessé tenni a gyerekek számára. Napjainkban a LEGO® Education olyan gyakorlati tanulási megközelítésen alapul, amely aktívan bevonja a tanulókat saját tanulási folyamatokba. A LEGO®-val tanuló gyermekek LEGO® kockákat és digitális eszközöket használnak a problémák kreatív megoldására, valamint a másokkal való együttműködésben és a kritikus gondolko-dásban való kiemelkedő teljesítményre. Dolgozva fejlesztik problémamegoldó, alkalmazói vagy alkotói képességüket, hogy gyarapítsák ismereteiket a kulcsfontosságú tantervi fogalmakkal kapcsolatban, így jól teljesíthetnek az iskolában és a mindennapi életben. A LEGO® Education több mint 35 éve dolgozik együtt tanárokkal és oktatási szakemberekkel, hogy játékos tanulási élményeket biztosítson, amelyek életre keltik a tantárgyakat az osztályteremben, és szórakoztatóvá és hatásossá teszik a tanulást. Lehetővé teszik a tanulók számára, hogy aktívak, kreatívok és együttműködők legyenek a tanórákon a pedagógusokkal és társaikkal szemben is. Ezáltal serkentik a tanulási ösztönüket, és motivációt kapnak arra, hogy tanulásukat új kontex-tusban alkalmazzák, ami azt jelenti, hogy önirányított tanulási folyamatba kezdenek. A LEGO® Education célja évek óta a matematika és a természettudományok oktatásának egyértelműbbé tétele, a gyakorlatok, kísérletezés ösztönzése, hogy a gyerekek tanulását segítse, és örömet sze-rezzen a tanulásban. Ennek érdekében a LEGO® Education több készletet is kifejlesztett, ame-lyek lehetővé teszik olyan változatos témák, mint a megújuló energiák, a mechanikai elvek felfedezése, a problémák megoldása. Amellett, hogy ezekkel a fogalmakkal megismerkednek a gyerekek, nagyobb önállóságra is szert tesznek és megtanulnak együtt dolgozni a társaikkal és tanáraikkal. (Brick, 2020).


Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el