Új ismeretet feldolgozó óra (3-4 osztály): Növények és beporzók

2023.02.21

Bevezető rész:

Hogyan járulnak hozzá az élőlények a növények életciklusához?

( gyerek nyelven:  Mit csinál a méhecske a virággal és miért?)

Mit fogunk ma csinálni?

• Figyeljük meg, hogy a különböző állatok hogyan vesznek részt a növények szaporodásában?

• Készítsetek és programozzatok be egy méhet és virágot ábrázoló robotot, amely utánozza a beporzó és a növény közötti kapcsolatot.

Motiváció:

Mia és Max a két LEGO figura szeretik megfigyelni a természetet. Most a közeli parkban lesik meg távcsővel az állatok és a növények kapcsolatát. Nézzük meg közösen a kisfilmet.

Miának és Maxnak vannak kérdései a videóval kapcsolatban ( Ki tudna válaszlni a kérdésekre, saját szavaival?)

1, Mi található a virágok belsejében? (Termő és a porzó, itt meglehet mutatni a virág részeit egy kis képen)

2, Hogyan segítenek a különböző élőlények a virágok szaporodásában? Hogyan hívják ezt a folyamatot? ( beporzás)

Főrész

A mai órán egy robot méhecskét fogunk építeni és beprogramozni, ami egy virág fölött fog körözni és ha észreveszi a virágot akkor meg fog állni. 

(Itt mutassuk meg a saját előre elkészített modellünket.)

Indítsuk el a WeDo 2.o applikációt. Csatlakoztassuk az robotot a tablethez, laptophoz. Végezzük el a programozást.


Figyeljük meg a robotot működés közben.

Befejező rész

Beszéljük meg az órán végzett tevékenységeket a méhecskével és a virággal kapcsolatban.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el