Új ismeretet feldolgozó óra (3-4 osztály): Növények és beporzók
Bevezető rész:
Hogyan járulnak hozzá az élőlények a növények életciklusához?
( gyerek nyelven: Mit csinál a méhecske a virággal és miért?)
Mit fogunk ma csinálni?
• Figyeljük meg, hogy a különböző állatok hogyan vesznek részt a növények szaporodásában?
• Készítsetek és programozzatok be egy méhet és virágot ábrázoló robotot, amely utánozza a beporzó és a növény közötti kapcsolatot.
Motiváció:
Mia és Max a két LEGO figura szeretik megfigyelni a természetet. Most a közeli parkban lesik meg távcsővel az állatok és a növények kapcsolatát. Nézzük meg közösen a kisfilmet.
Miának és Maxnak vannak kérdései a videóval kapcsolatban ( Ki tudna válaszlni a kérdésekre, saját szavaival?)
1, Mi található a virágok belsejében? (Termő és a porzó, itt meglehet mutatni a virág részeit egy kis képen)
2, Hogyan segítenek a különböző élőlények a virágok szaporodásában? Hogyan hívják ezt a folyamatot? ( beporzás)
Főrész
A mai órán egy robot méhecskét fogunk építeni és beprogramozni, ami egy virág fölött fog körözni és ha észreveszi a virágot akkor meg fog állni.
(Itt mutassuk meg a saját előre elkészített modellünket.)
Indítsuk el a WeDo 2.o applikációt. Csatlakoztassuk az robotot a tablethez, laptophoz. Végezzük el a programozást.

Figyeljük meg a robotot működés közben.
Befejező rész
Beszéljük meg az órán végzett tevékenységeket a méhecskével és a virággal kapcsolatban.